Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Maria - 8 juli 2009 19:45

Det man en gång har haft tyvärr finns dom inte mer hos mig av olika anledningar.. :-(


Endless Love "Di": Den bästa hunden av alla, saknar henne varje dag.

Jag och Jan hade Di som våran hund när vi var tillsammans, men när vi "separerade" så fortsatte Di att bo hos mig.. I Januari -08 fick Di somna in pga livmoderinflammation.. Di ligger begravd på min hemgård i Vallen.  Di ägdes av Gunnar & Seija Rantanen.. Jag är evigt tacksam för att jag fick förtroendet att ha eran fina hund flera år.


Seekamp´s Nostalgi "Nellie": Är min fd underbara häst som jag var tvungen att sälja pga tiden räckte inte till.. Hade jag haft mer tid så hade jag aldrig sålt denna underbara häst !!


Av Maria - 8 juli 2009 18:54

I morgon åker Alexander på semster till vargarna, enligt han själv..

Han har hjälpt att packa hans kläder, leksaker mm.


Jag tror att Lilja och Alec kommer trivas som fisken i vattnet på djurparken i Lyksele..


Ska fara till Luleå en sväng i morgon med Dawid, syster & Elsa.

Hade tänkt köpa en bärbar dator men nu vet jag inte om jag behöver den just nu.. Kan ju inte bara köpa för att köpa eller ??


En rolig sak hände i dag när jag och Alexander var på häst & hundliv, Johanna hade sin hund Nelzon där (han är av rasen Grand Danois) och jag visade han till Alec. Jag trodde Alec skulle bli lite reserverad när Nelzon är såååå stor men ICKE !!! Det första Alec säger är : HEEEEJJJ SÖTNOS !!!

Han ska känna på han, han ville att Nelzon skulle komma med oss hem..

Alltså Alec, hunden var högre än vad du är...

På hemvägen därifrån ville Alec att vi skulle köpa en sån hund..

Försökte påminna han att vi skulle köpa en likadan hund som våran älskade "Di" (gick bort i Januari -08) men Alec ville ha en Nelzon..

Tror vi måste fara till Zatu i Töre så han får träffa hennes Irländska settrar, då kommer han vill ha en "Di"..


Fast det kommer aldrig finnas en lika fin hund som henne...


Bild: Alec har fiskat i stugan en blåsig dag ..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards